Ochrona Konsumentów
Zawierając umowy kredytu, umowy ubezpieczenia, umowy z operatorami sieci telekomunikacyjnych, dostawcami internetu, a nawet robiąc codzienne zakupy, zapewne nie raz mieliście Państwo sytuacje w których spotkaliście się z przykładami stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych wprowadzających konsumenta w błąd. Powszechnie stosowaną praktyką jest proponowanie przez sklepy promocyjnego zakupu „Dwa produkty w cenie jednego, tzw. 2w1”. Tymczasem okazuje się, iż cena tego promocyjnego zestawu nie odpowiada cenie pojedynczego produktu, tj. jest wyższa (choćby nawet nieznacznie). Czy oferowanie przez firmy telekomunikacyjne w ofercie abonamentowej bezpłatnych połączeń do wybranych numerów telefonów oraz bezpłatne połączenia w wieczory i weekendy. Okazuje się jednak, iż w każdym z tych przypadków ustalone są limity minut tych połączeń, co oznacza, że po ich przekroczeniu, rozmowy będą normalnie taryfowane, a zatem nie będą już bezpłatne. Być może przy zakupie jakiejś rzeczy spotkaliście się Państwo z postanowieniami, z treści których wynika, że konsument “nie zgłasza i nie będzie zgłaszał żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji”, przy zgodzie na konkretny sposób jej rozparzenia, jak również stosowanie talonów o ograniczonym terminie ważności (z reguły krótkim, do 1 miesiąca), co może spowodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji o rezygnacji z dochodzenia dalszych roszczeń wynikających z niezgodności nabytego towaru z umową, które by mu przysługiwały. Należy bowiem pamiętać, że dobrym obyczajem kupieckim jest uczciwość w stosunkach pomiędzy kontrahentami, rozumiana także jako niewprowadzanie konsumenta w błąd.
Jeżeli jesteś konsumentem, który stał się ofiarą nieuczciwej praktyki rynkowej, którego interes został zagrożony lub naruszony– pomożemy Ci złożyć żądanie o:
- zaniechania tej praktyki
- usunięcia skutków tej praktyki
- złożenie jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie
- naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądanie unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu
- zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów
- wystąpić do Rzecznika Praw Obywatelskich; Rzecznika Ubezpieczonych, krajowej lub regionalnej organizacji której celem statutowym jest ochrona interesów konsumentów; powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
Jesteśmy fachowcami w niżej wymienionych kategoriach.
- opiniowaniu, zawieraniu i rozwiązywaniu umów sprzedaży zawieranych z konsumentami w tym umów zawieranych poza siedzibą przedsiębiorcy
- prowadzeniu procesu reklamacyjnego w tym ocenie zasadności roszczeń z tytułu rękojmi, gwarancji, sprzedaży konsumenckiej
- reprezentacji konsumentów w sporach z przedsiębiorcami o:
-
– naprawienie wyrządzonej szkody
– unieważnienie umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń
– zwrot przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu
– zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów
Zdarza się, również tak że stajemy się ofiarami praktyk nieuczciwych wierzycieli. Jeżeli jesteś dłużnikiem, który znalazł się w takiej sytuacji – pomożemy Ci i sprawdzimy, czy dochodzona wierzytelność nie jest przedawniona, będziemy reprezentowali Cię przed komornikiem w postępowaniu egzekucyjnym. Dopilnujemy, aby wszystkie działania komornika podejmowane w Twojej sprawie były zgodne z prawem by nie dochodziło do nadużyć. Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie.
Specjalizujemy się w:
- walce z praktykami nieuczciwych wierzycieli
- pomocy prawnej dla dłużników w prowadzeniu negocjacji z wierzycielami
- ochronie prawnej przed procesami sądowymi
- redagowaniu ugód sądowych i pozasądowych